Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης για το οδικό δίκτυο του Μοριά - KYPARISSIANEWS.COM Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

KYPARISSIANEWS.COM  Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015

Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης για το οδικό δίκτυο του Μοριά

Προκειμένου να αναθεωρηθεί η σύμβαση του Μορέα από τη Βουλή για τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, το υπουργείο Υποδομών θέτει δύο προϋποθέσεις: την παραχώρηση εκ μέρους των παραχωρησιούχων ελεύθερων διελεύσεων για τους μόνιμους κατοίκους από τη μια, και από την άλλη να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την τιμολογιακή πολιτική. Μόλις τη Δευτέρα 22 Ιουνίου ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης δήλωσε στη Βουλή ότι δεν θα υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης αν δεν γίνουν αποδεκτοί οι παραπάνω δύο όροι. Σημειωτέον ότι η σύμβαση για τον Μορέα που κατασκευάζει τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το περασμένο φθινόπωρο και ακόμη δεν έχει λάβει έγκριση.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Περιμένουμε να δούμε εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα την εγκρίνει». Επιπλέον, στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάκη Βορίδη, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα υπάρχει συνεχής έλεγχος στα έργα, αφενός, και, αφετέρου, οι υφιστάμενες πέντε συμβάσεις θα τηρηθούν «με θρησκευτική ευλάβεια», όπως χαρακτηριστικά είπε, από το Δημόσιο. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν χρηματοδοτεί πλέον τον Μορέα, εξαιτίας της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας, για την οποία προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα 30 χρόνια. Με αυτά τα δεδομένα, ζητεί πιο υψηλό επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%.
Σημειωτέον ότι σήμερα το επιτόκιο είναι μηδενικό. Να αναφέρουμε ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ολοκληρωμένος κατά 95% και απομένει να ολοκληρωθεί η κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας και ο δρόμος Λεύκτρο - Σπάρτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το Δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages